Saya.Aku.DiriAku

My photo
si atie@zatie.pelajar sarjana muda kejuruteraan kimia-bioproses UTM.berumur 20 tahun akhir bulan oktober nanti.baik dan comel.sekian

Friday 27 July 2012

keputusan

Assalammualaikum. :D

akhirnya, keputusan peperiksaan akhir semester dua telah pun keluar. segala kerisauan aku telah pun terjawab. *risau sangat sampai terrmimpi-mimpi*

my result? not so good. aaaa.... not really good actually. but not that bad. for me. hahha. kecewalah. sikiitt...

tapi jujur aku cakap. lepas aku tengok keputusan aku tuh, aku tak berapa kisah. sebab aku tahu yang aku tak bagi seratus peratus usaha untuk peperiksaan hari tuh. 60% pun tak sampai...! so....fair la kalau tak dapat result yang gempak kan.

aku akui, sikap terlalu mengikut perasaan aku ketika minggu peperiksaan menjadi punca utama kepada kemerosotan keputusan aku. menyesal? memang.

apa boleh buat? benda dah lepas. aku tak berjaya kekalkan Anugerah Dekan yang aku dapat ketika semester pertama. sekurang-kurangnya aku dapat kekalkan pngk berpangkal nombor 3. sekurang-kurangnya aku berada dalam kedudukan baik. sekurang-kurangnya aku tidak diwajibkan mengulang matapelajaran. sekurang-kurangnya apa yang aku jangka akan gagal, jauh tersasar. syukur. walaupun aku banyak main dan tak serius dalam pelajaran tapi keputusan yang aku dapat masih memberi aku harapan untuk terus belajar. untuk terus kekal dalam bidang kejuruteraan kimia-bioproses.

terima kasih kepada pensyarah-pensyarah aku yang masih percayakan aku dan dengan murah hati memberi markah dan gred yang baik kepada aku walaupun aku selalu ponteng kelas mereka, tak siap assignment dan meniru dalam kuiz. terima kasih kepada ibu dan ayah aku yang tiap-tiap pagi telefon bagi semangat dan doa. terima kasih kepada rakan-rakan sekelas aku yang tak lokek ilmu dan selalu bagi hint exam. dan. paling terutama terima kasih kepada sahabat-sahabat sejatiku yang sentiasa bersama-sama dengan aku menghadapi peperiksaan ini. :') sayang anda semua. *tetiba emosional*


sumber : google


untuk semester yang akan datang? aku tak berjanji untuk berubah. aku tak berjanji untuk kurangkan bermain. aku tak berjanji untuk tidak malas. sebab aku tahu janji aku tidak akan ditepati. biarlah. i'm just follow the flow. kalau aku rajin, aku belajarlah. kalau tak, jangan dipaksa.

apa-apa pun, aku bersyukur. Alhamdulillah. :)

#tapi aku gembira sebab subjek teater yang aku sangat benci dapat A+. yeayy..! terima kasih banyak Ayah Haji. :)

salam. :)

4 comments:

  1. atieeeeeeeeee..hikhik..dapat berape?weeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. niniiiiiii...heee.... orang tak nak bagitaw...wekkk... :P hekhek....

      Delete
  2. Replies
    1. hahha....! memanglaaa.....rahsia kerajaan kowtt.... hehhe... nantilaa...kita jumpa nanti orang bagitaw taww.... :)

      Delete

atie's copyright from sitinurizati.blogspot.com