Saya.Aku.DiriAku

My photo
si atie@zatie.pelajar sarjana muda kejuruteraan kimia-bioproses UTM.berumur 20 tahun akhir bulan oktober nanti.baik dan comel.sekian

Wednesday 11 April 2012

bersyukurlaa ;)

Assalammualaikum ;)
Konbanwa...!

petang sampai malam tadi aku kena tolong ibu aku jaga kedai....dah lama tak pergi kedai....huu...... bila dok kat kaunter...biasalaa....macam2 karenah pelanggan dapat tengok.....

teringat tadi....ada yang nak bayar dengan duit dinar arab....hakhak.....
                  hello incik...ini Malaysia okayh...? kita hanya guna Ringgit Malaysia.....kalau nak guna
           duit dinar boleh..., pigi tukar dulu kat money exchanger.... hehhe....

satu lagi..., ada yang mintak esen vanilla....
                         sorry la kak...7-E tak jual laa..... =.=

tapi....,
ada satu kejadian yang buat aku and sorang lagi staff tersentuh......

ada seorang pakcik.....yang agak selekeh....dan berbau ubat.....dia berdiri kat depan kaunter...tengok kitorang...kebetulan time tuh ramai orang...so kitorang busy sikit...., tak sempat nak tanya pakcik tuh nak apa....tapi..., dia tunggu jew.... dia ketuk2 meja kaunter...nak tanya something....tapi staff tuh tak paham....dia tunggu lagi....banyak kali jugak dia ketuk meja dan tanya....tapi staff tuh tak paham jugak....lepas tuh dia mintak pen dan kertas....tulis something....tapi tulisan dia........ tak berapa dapat nak faham.....lepas aku habis layan customer..., aku pergi laa tengok pakcik tuh nak apa.... pakcik tuh bagi kertas....dan....dengan bahasa isyarat.., pakcik tuh buat gambaran untuk apa yang dia nak.... pakcik tuh bisu......kitorang tak dapat paham apa yang dia nak.....bila tengok balik kertas tuh...dia tulis 'Dairy Milk'..... aku ingat susu segar dalam kotak tuh...tapi bukan......lepas tuh aku ambik susu tin...bukan jugak.....lepas tuh pakcik tuh pergi ke bahagian coklat....dan tunjuk satu coklat.... lepas tuh aku ternampak dekat coklat cadbury tuh...tertulis Dairy Milk..... rupa-rupanya pakcik tuh nak coklat cadbury...yang kosong tak ada kacang or apa2.....lepas dapat tuh pakcik tuh ambik dan bayar...dan senyum kat kitorang......

tersentuh hati bila fikir yang bertuah kita dikurniakan dengan cukup sifat.... kita ada mulut....kita ada peti suara....kita boleh besuara..., tapi......kenapa kita selalu jew cakap yang buruk2......
kita ada telinga.....kita boleh dengar....tetapi kenapa selalu jew dengar perkara yang tak elok.....

hmmm.......ingatan untuk diri sendiri.... sentiasalah bersyukur....janganlah menyesali kekurangan kita kerana sebenarnya ada orang yang lebih tak bernasib baik dari kita.... dan....gunakanlah pemberian Allah ini denga sebaik-baiknya..... ;)

terima kasih Ya Allah...Alhamdulillah....

salam....
oyasumi nasai.... ;)

1 comment:

atie's copyright from sitinurizati.blogspot.com